Fönster mot tv-världen

Vaknade till av ett ryck och konstaterade att det var fönsterputsaren som gjorde mina fönster rena igen. Det är ett jobb som jag gärna betalar för. Rena fönster iaf på utsidan är inte så dumt att ha. Sen är jag inte alltid lika snabb att kontra med insidan. Får bättra mig där. :)

Rensar ut i tidningshögen, bläddrar igenom, klipper ut sådant som kan vara användbart i min undervisning till hösten. Hmmm, var det inte semester jag hade? Hittar några recept, en artikel om slott i Skåne - bra tips för utflykter, skrattar lite åt serierna och stannar till på en artikel som handlar om "Bra kondis i unga år förebygger depression". Läser och instämmer. Får i nästa stund lite dåligt samvete beträffande mig själv och bestämmer mig för att ta en promenad på Bulltoftaområdet idag.

Här i huset finns fyra tvapparater, alla med skitdålig mottagning. Canal digital kabeltv är leverantör av sändningarna hit. Nu ser jag väldigt lite på tv, högst två program i veckan och aldrig slötittande. Däremot film... Igår satt jag och läste på Canal Digitals hemsida för att kanske finna någon bättre lösning och kanske få bättre bild. Verkar ju kosta en förmögenhet om jag ska använda mig av deras lösningar av boxar, kort, programutbudspaket och allt de vill sälja. Tror jag lyfter på luren och slår en signal till herr/ fru Digital istället.

Men först ska jag dricka mitt kaffe och titta ut genom de rena fönsterrutorna.
 
...........................................
 
Igår var jag i Lund för en jobbträff och då passade jag på att ta en shoppingrunda eferåt. Besökte Systembolaget och hittade lite att placera i vinkylen. Inte för att jag dricker mycket alkohol men när det blir sådana tillfällen vill jag gärna att det ska finnas drycker hemma, lite att välja på. Ett besök i en klädbutik blev det också och de hade rea på ting jag ändå tänkt köpa. Slutligen for jag till min närbutik i Malmö, ICA Maxi Toftanäs och följde då min redan uppgjorda inköpslista. Mjölk, kattmat, sesamfrö, ost, potatis och se där en ny sorts mörk choklad på hyllan. Måste nog köpas i testsyfte. Inte fullt så hög kakaohalt som jag vill ha men riktigt god visade det sig.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :