Blixtar och dunder

Jag har nu haft semester i en vecka och det har varit skönt men vädret har inte varit med mig - ännu. Inte en enda kväll har det varit inbjudande att sitta ute och mysa med en tänd ljuslykta , kanske insvept i en filt. Sådant som jag längtar efter hela den kalla perioden. En dag var det läge att äta frukosten utomhus. Men jag får ha förtröstan eftersom semestern har några veckor kvar än.
Idag har jag tittat färdigt på första säsongen av serien Homeland. Tolv avsnitt på bara några dagar, så bra den var! Tack vare en dvd-box, och inte att behöva vänta på att det ska sändas något avsnitt i veckan på någon tv-kanal, kunde jag se den på det sätt jag vill - i ett sträck.
Igår hämtade jag ännu en hög med filmer på posten, som är bra att ha om det blir mer regn i sommar.
 

Kommentera inlägget här :