Ett äpple till fröken

Förr hände det att elever gav sina lärare ett äpple eller liknande som uppmuntran. Igår hade jag ett utvecklingssamtal och fick en gåva på samma sätt fast av annat slag. Blev så himla glad och riktigt paff. Det var en kasse med olika hygienprodukter, hudkrämer och sådant. Dessutom var det en gåva helt i min smak med produkter jag brukar använda. Tack för det!
Igår hade vi piroger till middag som blev riktigt lyckade. Så mycket att det inte blev några kvar att stoppa i frysen. Jag gjorde en pizzadeg på 4 dl vätska och 25 gram jäst. Det blev 12 ganska stora piroger av det och de var fyllda med färsröra till sonens andel och svampröra till min andel. Praktiskt att göra sådan mat att ha i frysen till sommarens utflykter eller bara när man inte känner för att laga mat en dag.

Kommentera inlägget här :