Kossekel en lördagsmorgon.

img_2249 (MMS)

Trodde aldrig jag skulle säga att kor var söta tills jag såg de här. Helt underbara var de när de tvättade varandra (eller vad de nu gjorde). Länge stod jag och tittade på och bara beundrade hur den ena slickade och den andra njöt. Ett vardagsögonblick. Tittat på en dokumentär om Sir Paul Smith, designern.  Han sa att man kan få inspiration från allt. Om man inte får inspiration så har man inte tittat ordentligt. Ord som jag ska ta med mig i mitt fortsatta arbete som lärare såväl som privat. Nu är det söndagseftermiddag och dags att gå till banken för att betala månadens räkningar. Middagen idag kommer att bli en potatis- och blomkålssoppa med tomatmuffins som tillbehör. Bakade några extra igår när det var storproduktion här inför dotterns bröllop om några veckor.

Kommentera inlägget här :