Påskafton

Det har varit en vecka med massor av sysselsättning i trädgård och hus. Den största förändringen skedde i onsdags när ett hål togs upp i fasaden och en altandörr plus två fönster sattes in. Det tog tre hantverkare fyra timmar att göra sitt jobb. Kan man bli annat än  imponerad? När de var färdiga tog jag en tur till frisören och innan det blev det ett besök på Living i Malmö. De säljer möbler och i deras fyndavdelning stod ett matbord och bara skrek att det ville bli köpt av mig. Så vad hade jag för val? Ett bord och åtta stolar senare är jag jättenöjd med nya rummet. Tindra uppskattade det lika mycket och tog en ny plats i besittning ganska snart.
Nu är det påskafton och solen skiner in genom fönstret. Jag ska fixa lite frukost och sätta mig utomhus med den. Idag ska jag bara njuta och fånga dagen. Känner mig lite trött och behöver samla krafter.
Rätt mat är bra om man ska samla krafter. Nyttigheter serveras alltid här och för det mesta blir det gott också :). Har färsk spenat i kylen som kommer att bli perfekt till paj som tillbehör till äggen, laxen och allt annat som hör påsken till. Grönsaker saknas aldrig på vårt bord och nu ska jag testa en ny grönsaksprodukt från Findus som heter Green Deli.
Ska bli spännande att se om deras reklam håller vad den lovar.
Kika in å titta själv >>>>>>

Kommentera inlägget här :