Invigning av nya mandolinen

 
Middagen idag var helt i min smak eftersom den bestod av hembakat pitabröd (se recept nedan) fyllt med morotsbiff, grönsaker och en snabb variant av coleslaw. Meningen var att det skulle bli quornfärsbiffar men med morotsbiffar i frysen fick det bli valet. Med dagens grönsaksleverans följde en mandolin jag beställt. Inte musikinstrumentet (ler) utan köksredskapet som invigdes när morötterna till coleslowen skulle rivas. Måste erkänna att det krävs lite träning innan jag kan hantera den som sig bör. Reklamen utlovar att mandolinen lätt konkurrerar ut kökskniven när grönsaker ska skäras. Nåja det visar sig med tiden.
Jag började lite senare idag vilket var härligt för därför hann jag sitta ute i trädgården och äta frukost utan att stressa. Blev en liten guldkant på dagen. Längtar till semestern då varje morgon inleds utan stress. När jag åkte hem från jobbet cabbade jag ner bilen och det var hur underbart som helst. Över 20 graders värme, vinden som blåser och alla underbara dofter som kan upplevas under bilfärden. Ja, en doft var inte så angenäm, den som kom från en asfaltsbil jag passerade. Men det är sådant en bilist få stå ut med.


 Recept på pitabröden

Kommentera inlägget här :