Här kommer natten

Sitter i sängen o skriver med katten Tindra spinnande intill mig. Mysigt med ett varmt nystan.
Ikväll fick vi besök av sonen med flickvän som skulle montera ihop sin nyinköpta grill inför morgondagens flytt till ny bostad. Vi provgrillade varsin korv. Ingen sort som de gillade precis eftersom det var soyakorv, men det fick duga. Det blev även en morotsmuffin var som bakades idag för att fira alla Magdalenor som hade namnsdag. Använde mig av ett recept som mina elever brukar baka efter. Baka minst dubbelsats det lär gå åt.
  Goda rödbetsbröd bakades också. Det var bröd som hade bikarbonat som jäsmedel. Jag trodde att brödet skulle bli lite rödaktigt men icke. Saftigt och gott var det iaf.
Brödet passade bra när vi drack te och tittade på film då dagen började lida mot sitt slut. Vi såg Shutter Island som visade sig vara en riktigt bra thriller. Martin Scorsese har gjort den på ett klurigt sätt som inbjuder till tankevändningar och rysningar med för den delen. Stundtals lite som Hitchcocks filmer. Leonardo DiCaprio spelar huvudrollen. Jag ger den fyra av fem vispar i betyg.



Recept på morotsmuffins

Kommentera inlägget här :