2010 ett år med många förändringar på gång.

 Nya årets första dag har precis passerat och det har vakats in i sällskap med katten Tindra. Det är härligt att ha henne när hon kommer och stryker sig mot mig. Känns extra skönt nu när så många känslor väller fram. De är både av positiv och negativ art. Följderna av de negativa har precis inletts och kommer säkert att leda till en splittring här i hushållet. Så himla jobbigt och energisugande. Dessa förändringar var anledningen till att helgen firades som den gjorde. Ingen att äta supé med eller att skåla med. Hoppas att det hela leder till något bra i slutänden.
En annan förändring är att "minstingen" ska iväg till Nya Zeeland för att plugga på en filmskola under ett år. Kanske blir en stor filmskapare av honom? Kommer i vart fall att bli tomt utan honom, men han gör helt rätt. Ungdomar ska ta de möjligheter som dyker upp annars ångras det bara i efterhand. Kanske gör det oxå att jag får chansen att åka och besöka honom på någon semesterresa under året. Vore så spännande! När han är iväg har jag lovat att vakta hans rum och prylar. Nu har han inga växter som ska vattnas utan vaktandet blir mer att jag använder hans rum till systuga och tv-rum eller liknande.
I början av året väntas barnbarn nummer två och i samband med det får det bli en resa upp till huvudstaden. Var ett tag sedan jag var där. Håller tummarna för att allt ska gå bra och att sista tiden innan nedkomsten inte blir allt för jobbig för de väntande blivande föräldrarna.

Helgen innan jul var jag/vi uppe i Värnamo för att besöka dottern, sambon och lilla Leo som är så himla söt. Tre veckor var han då så nu har han blivit litet över en månad gammal. Det var en riktig familjeträff då mina fyra barn var där med respektive (de som hade det då) och så nykomlingen förstås. Hunden Busan gick omkring och vakade över sin nya skatt i huset. Då och då fick Leo en liten puss på hjässan av hunden. Mina tre äldsta barn har en halvsyster som var med och deras far var där oxå. Är inte så tokigt när man kan träffas och umgås trots att vi en dag valde att gå olika vägar. Vi övernattade i det snöiga och kalla Småland och jag bodde på hotell tillsammans med min ena son. Bilden intill togs på natten från hotellfönstret och man kan se huset där min mor bor, henne besökte vi dagen efter och lämnade en liten julgåva. Hon hade sytt en fin bordslöpare till mig som jag uppskattade mycket. Min mor har en bra smak när det gäller textilier. Hon är min första lärare i det jag kan nu inom sömnad och mångra andra saker.
Avslutar för den här gången med texten på en påse saffransbiscotti som köptes för ett tag sedan. God fortsättning till er som läser detta.

Kommentarer :

#1: stonelake

Gott Nytt, och hoppas att allt reder upp sig till det bästa....Kram.

skriven
#2: Linda

Ja, tänk vad mycket som händer,förhoppningsvis mest positivt. Vi ser fram emot besök av blivande mormor! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :