Den som spar hon har - sin purjolök kvar

 

I en av våra odlingsbänkar sattes förra året purjolök och de som var minst lämnades kvar och glömdes sedan bort. Nu har de börjat växa till sig så skörden kan bli tidig i år. Det är hur härligt som helst den här tiden på året när allt spirar och varenda ny detalj noteras. Första humlan, myran, fjärilen osv. Kanske inte lika trevligt när jag igår rensade i rabatterna och såg de första blommande maskrosorna. Men är väl lika bra att vänja sig vid det också.

Tittade på filmen Falskmyntarna på tv i måndags. Lite konstigt att den gick just den dagen eftersom jag beställt filmen från Homeenter och fick hem den någon dag tidigare. Filmen var helt klart sevärd. Handlade om förfalskning av sedlar under andra världskriget. Judiska fångar fick för nazisternas räkning göra sedlar som skulle förstöra de allierades ekonomi. Här finns en trailer om du inte sett filmen och blir nyfiken. >>>

  En annan film som jag fick vid samma tillfälle är The Devil`s mistress. Den utspelar sig under tiden efter The Tudors och Elisabeth och när det trettioåriga kriget härjar i Europa. Tänker dra mig tillbaka nu för att se om den här filmen är något att ha. Tar med mig en kopp te och en liten bit grovt bröd med ost på. Nu blir det torsdagsmys. :)

Kommentera inlägget här :