Statistik och politik


Jag har sysslat med att sammanställa en enkät idag. 222 elever har tillfrågats om hur viktigt de tycker det är att man arbetar med livsstil och hälsa på skolan. Av deras svar har jag gjort statistik som ska presenteras nu i veckan. Här är en bild jag gjorde. Frågan var om det var viktigt att arbeta med hälsofrågor i skolan och alternativ 1 är inte viktigt medan 5 är viktlgt. Bara att arbeta vidare med detta nog så intressanta ämne!
 
Det var statistiken och nu till politiken.

En blogg som jag gärna läser är den som Carl Bildt skriver. Bloggen heter "Alla dessa Dagar" och där blandar han politik med lite av vad han gör privat.

"I Sverige lever vi med myten att varje man är en hantverkare och dataingenjör. Och det är bara att anpassa sig... ", skrev han för någon dag sedan. Därför anpassade jag mig i dag och lagade min cykel som hade ett trasigt däck plus bytte till en ny cykelkorg. Bra kvinna reder sig, eller?



Kommentera inlägget här :