Vill inte sova


Sen måndagskväll, trött men vill inte sova än. Får en känsla att det bara är jobb som gäller. Först på jobbet och sedan det som jag tar med mig hem för att göra vid datorn. Vill gärna vara lite fri att förfoga över min tid mer på egenvalda "nöjen". Suck! Därför drar jag ut lite till på dygnet.
Sambons mor hamnade på sjukhus igår. Blev hämtad med ambulans från sitt åldersboende. Hade smärtor i axeln, blev röntgad, en fraktur upptäcktes. Oj då, hur kom den till? Ingen på boendet vet något och hon själv är alldeles för senil och snurrig för att förstå annat än att det gör ont. Operation blev det inte utan man resonerar att hon inte kommer att behöva sin arm för några direkta sysslor resten av sitt liv, hon får ju hjälp med det mesta. Det är inte lätt att vara gammal och bara sitta av tiden.
I källaren sitter sonen och klinkar på sin gitarr. Han fick den innan jul och lär sig på egen hand att spela. Det går sakta men säkert framåt tycker jag. Han har sin framtid som i en kula framför sig ännu. Lite avundsjuk blir man. I sommar tar han studenten och seglar sedan ut på egna vingar.
Sakta närmar sig även natten och nu ska jag sluta filosofera för idag.

Kommentera inlägget här :