Det blev en slapparsöndag

Lång sovmorgon, frukost utomhus i solvärmen, bokläsande i solstolen. Härligt!
Fixade en god middagsmåltid med fiskbiffar av torsk och marulk, kokt potatis och filsås. Själv drack jag vitt vin från igår till maten.  Recept på biffarna finns på min receptsida.



I slutet av augusti kommer en ny kokbok som heter "Kokbok för hjärnan" , av Charlotte Erlandsson-Albertsson. Hon är professor och forskare i Lund. Jag har beställt boken och hoppas på nya idéer att använda i köket. Hon skriver om att laga smart mat och hur det påverkar vår hjärna, en hälsokokbok med plats för både nytta och njutning. Vikten av att äta sakta och tugga noga tar hon upp. Inte äta så man stoppar i sig för mycket utan låta mättnadshormoner bildas. Ingen nyhet precis men det tål att upprepas.

Jag sänder tankar till mina fyra barn som alla ska jobba imorgon.Kram på er!

Kommentera inlägget här :